"Kyllä tiedän antaa sinulle hyvän neuvon: kun laiskuuden halu tulee päälle, ole silloin laiskana!" Minna Canth


"Minä en saa koskaan kunnon kotiruokaa. Vain niitä hienoja juttuja." Prinssi Philip, Edinburghin herttua



sunnuntai 17. lokakuuta 2010

Laiska kokki

Kuka, minä? Kyllä, olen Laiska kokki, joka rakastaa ruokaa. En pelkää keittiötä, ja osaan siellä hyvin toimiakin. Asiassa on vain iso mutta - kuka ihme jaksaa aina tehdä yhdelle hengelle ruokaa? Kun pieneen keittiööni eksyn, teen yleensä nopeaa, helppoa ja mutkatonta. Ja tottakai maukasta!

Ehdottomasti allekirjoitan lauseet "Hyvä ruoka, parempi mieli" ja "Tie sydämeen vie vatsan kautta" (voi mikä mainosten orja olenkaan). Tai sitten kuten isäni tapaa sanoa: "Kun itselleen tekee, ei viitsi tehdä huonoa".

Ravintolaruoka on tullut varsin tutuksi vuosien varrella työnkin takia. Senpä takia, olen kehittänyt jopa pieniä kriitikon piirteitä. En myöskään malta olla kiinnittämättä huomiota ravintola-alan uutisiin, uutuuksiin ja palveluunkin.

Erityisominaisuuteni on "kokeileva keittiö". Toisin sanoen heitän kasaan, mitä kaapeista löytyy ja kehitän siitä jotain hyvää. Rakastan italialaista, nepalilaista, intialaista, ranskalaista, suomalaista ja no lähes kaikkea ruokaa! Olen kulinaristi ja nautiskelija, jolle täydelliseen ruokakokemukseen kuuluu myös juoma, ulkonäkö ja hyvä seura.

Näistä asioista Laiska kokki kirjoittelee blogissaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti